۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)/

تجمع لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

تجمع لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری تجمع عزاداران این استان با عنوان لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه شاخص همزمان با سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول(ص) در ۲۸ صفر مصادف با یک شنبه سی ام آذرماه، تجمع عزاداران خراسان شمالی با عنوان لبیک یا رسول الله(ص)، در هفت امامزاده خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که برنامه مزبور به صورت سراسری با سایر استان های کشور برگزار می شود، افزود: در این تجمع دوست دارام خاندان عصمت و طهارت و مردم مؤمن استان با حضور در سوگواری رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) در فضایی روحانی و معنوی آستان مقدس امامزادگان شاخص استان، زیارت از بعید حضرت رسول(ص) را قرائت و عشق و ارادت خود را به آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی(ص) ابراز می کنند.

حجت الاسلام صفری سخنرانی، نوحه خوانی، روضه خوانی و مراسم باشکوه سینه زنی با حضور هیئت های عزاداری و مردم عزادار را از مهم ترین برنامه های این تجمعات دانست.

به گفته وی این مراسم در بجنورد مرکز خراسان شمالی صبح یک شنبه در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام صفری اظهار داشت: این مراسم در شهرستان جاجرم در امامزاده علی بن مهزیار  و امامزاده فخرالدین نعمت الله شهر ایور، در مانه و سملقان در امامزاده محمد دلاور، در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع)، در اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع) و در فاروج در امامزاده سید جعفر(ع) روستای سیاهدشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 2446801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha